به گزارش خبرگزاری فارس از رباط‌کریم، امید احمدی فرماندار شهرستان رباط‌کریم ظهر امروز در سخنرانی خود در مسجد جامع امام علی علیه‌السلام پرند ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: الحمد‌الله و بنا بر وظایفی که بر دوش ماست خوشبختانه اتفاقات خوبی در شهر جدید پرند در حال رقم خوردن است.

وی در ادامه گفت: در سالیان گذشته پروژه‌هایی شروع شده بوده که بعضی از آن‌ها اجرا شده و بعضی به دلیل عدم تخصیص بودجه توقف‌هایی را داشته و مورد اعتراض مردم واقع شده است که به مرور زمان در حال انجام شدن است.

فرماندار شهرستان رباط‌کریم با اشاره به یکی از پروژه‌های در حال پیگیری به موضوع تصفیه‌خانه اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی مدول یک تصفیه‌خانه پرند از سال 1391 تا سال 1396 به طول انجامیده است. در همین راستا مدول دو تصفیه خانه از سال  1396 تا 1398 شروع شده و بخشی از آن انجام شده و سال 1398 تا 1399 کار متوقف و تعطیل بوده است تا سال 1400 تقریبا 33 درصد از کار پیشرفت داشته است.

وی بیان کرد: در آن زمان 290 میلیارد تومان بودجه لازم داشته است که تقیبا 30 تا 40 میلیارد به آن تخصیص داده شده بود و از سال 1400 و استقرار دولت جدید تا الان هم نزدیک به 19 درصد پیشرفت داشته است که جمعا 51 درصد پیش‌رفت اتفاق افتاده است.

 احمدی ادامه داد: زمانی که رییس جمهور به شهرستان آمدند دستور دادند که به این پروژه 100 میلیارد تومان پول تخصیص داده شود که آن پول هم واریز خواهد شد تا مدول دو تصفیه‌خانه هم تا هفته دولت راه‌اندازی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان به پروژه آب الغدیر اشاره کرد و گفت: خط انتقال آب الغدیر به طول 32 کیلومتر از دیگر پروژه‌هایی بوده که باید کار می‌شد که حدود 50 درصد آن از سال 1396 تا 1400 پیش‌رفت داشته است. از سال 1400 که دولت جدید مسؤولیت دولت را به عهده گرفته است تا کنون 45 درصد دیگر این پروژه پیش رفت داشته است که ان‌شاء الله به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار رباط‌کریم در خصوص موضوع راه‌اندازی متروی پرند افزود: موضوع مترو حدود 12 سال است که شروع شده است، وعده و وعید‌هایی داده شده، کارهایی هم انجام شده اما پیشرفت زایدی نداشته است، بحث اصلی پروژه از سال 1400 است که آقای منصوری استاندار وقت تهران برای پیش‌برد سریع‌تر مترو تصویب کردند که 48 هکتار از اراضی شهر تغییر کاربری دادند که با این اقدام 1200 میلیارد تومان پول تامین شد که این مبلغ را تخصیص دادند برای پیش‌رفت و راه‌اندازی متروی پرند که پیمانکار آن خود متروی شهر تهران و قرارگاه خاتم هستند.

وی در ادامه توضیح داد: خیلی از پول‌هایی که باید محقق می‌شده در گیرودار کارهای اداری است، شرکت عمران باید زمین‌ها را آماده کند و تحویل مترو و قرارگاه خاتم بشود، با این حال الحمدالله کار متوقف نشده است، ریل اول انجام شده، ریل دوم و مسیر برگشت هم تقریبا تمام شده، ایستگاه به صورت 100 درصد انجام و حتی پله برقی هم نصب شده است، فقط امکان دارد به دلیل اینکه بعضی از سفارشات مثلا پست 63 کیلوواتی که نیاز هست زمان ببرد تا قطعات آن آماده شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رباط‌کریم در ادامه تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم امید‌آفرینی کنیم، این دولت کلا یک سال و اندی است که سر کار آمده و در همین مدت، کاری که حدود 12 سال پیش شروع شده بود را به دنبال تکمیل کردن است.

وی تصریح کرد: همه مسؤولان پیگیر هستند، آقای منصوری مدیر اجرایی دولت هفته گذشته با استاندار تهران، در دفتر معاون اول رییس‌جمهور جلسه‌ای داشتند برای پیگیری موضوع که البته طبیعی‌است که در پیگیری امورات ممکن است تاخیری در زمان اتمام کار و قولی که داده شده اتفاق بیفتد و قطعا با پیگیری‌ها این اتفاق خوب رقم خواهد خورد.

فرماندار رباط‌کریم در خصوص نبود بیمارستان دولتی در شهر 350 هزار نفری پرند که مطالبه مردم و مسوولان است گفت: خوشبختانه در این مورد اتفاق خوبی رقم خوره است و به همت رییس سازمان برنامه و بودجه بیمارستان 220 تخت‌خوابی شهر پرند مصوب شد که 50 درصد تامین اعتبار آن را شرکت عمران به عهده گرفته است و 50 درصد دیگر را دولت تامین می‌کند، تفاهم‌نامه‌ها در حال انجام است که ان‌شاء الله به زودی جلسات آن انجام و کلنگ‌زنی خواهد شد.

احمدی در بخش دیگری با اشاره به سرانه آرد اختصاص داده شده به پرند بیان کرد: سرانه اختصاص داده شده به این شهر 300 تن بوده است که از زمانی که دولت جدید مستقر شده 250 تن به آن سهمیه اضافه شده است و در حال حاضر هم برای رفع مشکل آرد و نان در این شهر با شرکت عمران تفاهم کرده‌ایم که حدود 20 نانوایی در سطح شهر و با اولویت مکان‌هایی که نانوایی موجود نیست نانوایی دولتی راه‌اندازی کنیم.

وی در پایان نسبت به مطالبه مردمی در خصوص تقسیمات درست کشوری تبرتز کرد: در حال حاضر دولت دستور بررسی شهرستان شدن پرند را داده‌، استاندار تهران پیشنهاد را فرستاده‌ وزارت کشور و طرح بررسی شده است و الان در دولت و در کمیسیون کارشناسی آن است که ان‌شاء‌الله بعد از بررسی خبر خوبی برای مردم اعلام می‌شود تا مردم بتوانند طعم خدمت را بچشند.