مجتمع ساماندهی مشاغل مزاحم؛ پروژه ای برای آسایش شهروندان // توجه به نیازهای اساسی و رفع معضلات شهری در راس برنامه های شهرداری پرند

مشاغل و صنوف مزاحم، همواره به عنوان یکی از مهمترین دغدغه ها و معضلات شهری شناخته می شوند و از همین رو شهرداری پرند، اولین #مجتمع_ساماندهی_مشاغل_مزاحم در این شهر را احداث می کند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری پرند؛ با گسترش شهرنشینی و نیاز مردم به خدمات مختلف، مشاغل متعددی برای تامین نیاز های شهروندان شکل گرفت که امروزه به بخش لاینفکی از الزامات زیست شهری تبدیل شده اند.

وجود این مشاغل و خدمات رسانی آنها به شهروندان، یک ضرورت انکار ناپذیر است اما حضور آنها در داخل شهر پیامدهایی همچون ترافیک، آلایندگی، آزار همسایگان، برهم خوردن سیمای بصری شهر و … را به دنبال دارد.

در شهر پرند نیز این معضل، مدت هاست که بر بلوار امام خمینی ره (بلوار چهارباغ) و در برخی دیگر از معابر شهر سایه افکنده و با توجه به مشکلات پدید آمده، شهرداری پرند دست به کار شده و برای نخستین بار در این شهر، احداث #مجتمع_ساماندهی_مشاغل_مزاحم را کلید زده است.

این مجتمع در زمینی به مساحت 5600 متر مربع در جنوب میدان آزادی در دست احداث است و تاکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طی یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

با افتتاح و بهره برداری از این پروژه، امکان دسترسی شهروندان به مشاغل خدماتی و مورد نیاز، به صورت متمرکز فراهم شده و از سوی دیگر مشکلات ناشی از این نوع مشاغل به ویژه در بلوار امام خمینی ره مرتفع می شود و سیما و منظر شهری نیز در این بلوار مهم و پرتردد، بهبود خواهد یافت.