به گزارش نبأپرس از پرند، به مناسبت نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان (عج) و هفته منابع طبیعی، طی مراسمی با حضور امید احمدی فرماندار رباط‌کریم، آرش صیادی مدیر عامل، سید علیرضا مکبری مدیر کل دفتر توسعه اجتماعی فرهنگی شهرهای جدید، اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت عمران و شهروندان پرند، همزمان با بهره برداری از بوستان بهاران و کاشت نهال، نمایشگاه هنرهای دستی شهر پرند آغاز به کار کرد.

درختکاری فرماندار رباط کریم به همراه کودکان اوتیسمی

فرماندار رباط کریم در مراسم بهره برداری از بوستان بهاران همزمان با کاشت نهال از سوی شرکت عمران پرند، در این اقدام فرهنگی در کنار کودکان مبتلا به اوتیسم به کاشت نهال و آبیاری آن پرداختند.

امید احمدی در آئین کاشت نهال در دومین روز از هفته منابع طبیعی و درختکاری اظهار داشت: طبیعت میراثی گرانبها است که به همه انسانها تعلق دارد ، توسعه و نگهداشت آن بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه ای شود.
وی افزود:با نگاه خوب شرکت عمران و شهرداریهای شهرستان و کمک متولیان امر انصافاً اقدامات خوبی انجام شده و در جهت تداوم آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

فرماندار رباط کریم با اشاره به اهمیت ایجاد و توسعه فضای سبز شهری افزود: ایجاد و توسعه فضای سبزدر شهرپرند یکی از مطالبات مهم شهروندان است، در همین راستا شرکت عمران پرند ۴۰ هکتار فضای سبز در شهر پرند اجرا کرده ، و از سال گذشته تا کنون ۶هکتار جنگل کاری داشته و برای آینده نزدیک نیز ۳ بوستان به مساحت ۳/۱ هکتار پیش بینی شده است.

احمدی ادامه داد: فضای سبز و طبیعت مهمترین مولفه و ابزار زیبایی هر شهر و بقای بشری است ، کاشت نهال و ایجاد فضای سبز باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و همه آحاد جامعه نسبت به حفظ فضای سبز و منابع طبیعی احساس مسئولیت داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه کودکان اوتیسمی بی آزارند؛ ادامه داد: ما با این حرکت فرهنگی خواستیم به جامعه بگوییم که فرزندان اوتیسمی بی آزادند و اینگونه برنامه های فرهنگی می تواند شناخت جامعه را از این کودکان افزایش داده و نگاه مثبت مردم را برانگیزد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: نقش انجمن های مردم نهاد و گروه‌های حامی محیط زیست در تحقق و گسترش فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری بسیار مهم است تا بتوانیم فضای سبز شهرمان را افزایش دهیم و اهمیت به درخت و درختکاری را در بطن جامعه نهادینه کنیم.

گفتنی است، در این مراسم بوستان بهاران به مساحت ۱۵۴۰۰ مترمربع و با امکاناتی نظیر فضای بازی کودکان، فضای ورزشی روباز فوتبال، بسکتبال، تنیس، اتاق نقاشی کودک، اتاق آموزش شهروندی، اتاق مطالعه، اتاق قصه ازسوی فرماندار، مدیرعامل شرکت عمران پرند، مدیر کل دفتر توسعه اجتماعی فرهنگی شهرهای جدید، اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت عمران و شهروندان پرند و کودکان اوتیسم با کاشت چندین اصله نهال بهره برادری و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

آغاز نمایشگاه هنرهای دستی همزمان با بهره برداری از بوستان بهاران در فاز۶

همزمان با استقبال از فصل بهار و میلاد پر برکت امام زمان (عج) با حضور امید احمدی فرماندار رباط‌کریم، آرش صیادی مدیر عامل شرکت عمران، سید علیرضا مکبری مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی فرهنگی شهرهای جدید و اعضای هیئت مدیره شهر جدید پرند نمایشگاه هنرهای دستی و فرهنگی بانوان هنرمند شهر جدید پرند در بوستان بهاران واقع در فاز ۶ از امروز آغاز به کار کرد.

گفتنی است این نمایشگاه به مدت ١٠ روز با هدف حمایت از بانوان کارآفرین و هنرمند شهر پرند و ایجاد فضای شاد و مفرح با اجرای موسیقی سنتی و ایستگاه نقاشی برای شهروندان در فاز ۶ شهرک سلام بوستان بهاران برپا شده است.