به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید پرند، عصر روز سه شنبه همزمان با ششمین روز دهه مبارک فجر، مراسم رونمایی از طراحی مدرسه هنرهای زیبا شهر جدید پرند با حضور فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، دکتر مکبری مدیر کل دفتر توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرهای جدید، مهندس صیادی مدیر عامل شرکت عمران پرند و مهندس مجیدی و مهندس فرج عضو هیئت مدیره، عسگری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، و هنرمندان پیشکسوت در سالن جلسات شرکت عمران شهر جدید برگزار شد.

مهندس صیادی مدیر عامل شرکت عمران بیان کرد: طراحی مدرسه فاخر هنرهای زیبا با هدف توسعه هنر و ایجاد هویت بخشی به شهر جدید پرند در زمینی به مساحت ۴۰۷۵ مترمربع و زیربنای۵۳۰۰ متر مربع در فاز۶ انجام شده است.

دکتر فروزانفر در این جلسه بیان کرد: اولین پروژه طراحی یک هنرستان از نقطه صفر در استان تهران بعد از انقلاب با معماری ایرانی و اسلامی در شهر پرند طراحی و احداث خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به جامعه هنری شهر جدید پرند قول دادند در سال ۱۴۰۳ اداره ارشاد شهر جدید پرند در این شهر شروع به فعالیت خواهد کرد

دکتر مکبری مدیر کل توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید بر استفاده از الگوهای معماری ایرانی اسلامی ، و هویتمند و توجه به اصالت و بوم گرایی در طرحها تاکید نمودند و از روند جدید در طراحی مدارس با معماری هویتمند فراتر از الگوهای یکسان و تیپ متداول مدرسه سازی و ضرورت توجه به ساخت مدارس نوین هوشمند سخن گفتند.

همچنین آقای مرادی معاون دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید لزوم پیش بینی فضاهای باز و ایمن در هنرستان هنر برای برگزاری رویدادهای هنری شهری و همچنین تامین فضای کافی و چند منظوره جهت پاسخگویی به نیازهای فرهنگی هنری پرند را مطرح و تاکید نمودند.

لازم به ذکر است مدرسه هنرهای زیبا با ایده گرفتن از الگوهای معماری ایرانی برای رشته های عکاسی، گرافیک، موسیقی، انیمیشن ،تئاتر و سینما با رعایت اصول هوشمند سازی طراحی شده است.